18 Aralık 2012 Salı

Yaşanlardan Dinleyin - 10 - Selami

arkadaşlar öncelikle hepinize geçmiş olsun
 ben şu anda 29 yaşındayım ve ilk defa 19 yaşımda pnömotoraksla tanıştım..göğsümden sırtıma doğru çıkan ağrı gözlerimi karartıyordu ve biraz iyi gibi hissedince hemen doktora gittim..bana sağ akciğerimin söndüğünü ve 3-4 günlük bir tedavisi olduğunu söyledi..o akşam hastaneye yattım..tabi bu arada 8-10 saat geçmişti ve hastanede sol tarafımın da sönmeye başladığını öğrendim..(billateral spontan pnömotoraks)..yoğun bakımda lokal anesteziyle 2 tane dren taktılar..ertesi gün odama alındım..benim gibi 4 kişi daha yatıyordu ama onlarda 1 tüp vardı bende ise 2, moral de sıfır tabi bende..4 gün sonra birini çıkardılar, ondan 3 gün sonra da diğerini ama sağolsunlar çıkardıkları yeri iyi kapatamadıkları için bu ciğerim tekrar sönmüştü..bu defa da koltuk altımdan biraz daha aşağıda bi yerden girdiler ne kadar uyuştursalar da pek hoş bişey değil..1 hafta kadar da bu sayede yattım..taburcu olduktan 1 ay sonra da diğer ciğerim ikinci defa söndü (şimdi sağ veya sol mu olduğunu hatırlayamıyorum)..yine diğer deliğin karşı tarafından dren takıldı..doktorun biri en azından birini ameliyat edelim demişti..lakin o zamanlar ameliyat olan birini de görmüştüm ve sırtını “L” biçiminde yaklaşık 30 cm. açmışlardı..bundan çekindiğimden ve diğer doktorların gerek görmemesinden ameliyat olmadım..
 o zamanlar sigara da içiyordum ve bu olaylardan sonra 1 sene içmedim..ee sonra ne oldu 1 tane yaktım ve hiç bırakmamış gibi devam ettim..bu şekilde 10 sene geçirdim ve yaklaşık 1 ay önce sabah kalktığımda o ağrıları yine hissettim..hemen hastaneye gittim ve sağ akciğerimin söndüğünü öğrendim..bütün yaşadıklarımı bir anda hatırlayıvermiştim..doktor bu sefer kesinlikle ameliyat olmam gerektiğini söyledi..ben de ertesi gün ameliyat masasında buldum kendimi..
 açık ameliyattı ve koltuk altından 5 cm. kadar bir yerden açıyolar bir de dren borusu için küçük bir delik..yaklaşık 1,5 saat sürüyor. yalnız ben ameliyattan sonraki günlerde biraz sıkıntı çektim, doktorum yatma, gez falan diyordu ama ben 10-15 adımda dayanılmaz ağrı çekiyordum..bu ağrılar kas ve eklem yerlerimde oluyordu..2 hafta doğru dürüst uyuyamadım, geceleri devamlı kalkıyordum..ameliyattan sonra 1 ay kas gücü gerektirecek işler yapmamamı ve günde en az 1 saat yürümemi tavsiye ettiler..şimdi 25 gün geçti, daha iyiyim tabiki ama yine de ameliyat olduğum tarafta kolumu aşağı saldığımda sanki koltuk altımda bir kelepçe varmış gibi rahatsız ediyor..ameliyat olan arkadaşlar ne kadar zamanda normale döndü, bana yazarlarsa sevinirim..
 ayrıca doktorum 1 ay sonra diğerini de yapalım dedi..ben de en azından bir doktorla daha görüşmeyi uygun buldum..o da sağ tarafın bundan sonra %1-2 patlama ihtimali olduğunu, sol taraf için de dikkatli olursam olmayabileceğini, tek taraflı pnömotoraksın hiçbir tehlikesi olmadığını ve ameliyata gerek olmadığını söyledi..tabi sol tarafım yine sönerse o zaman ameliyat olmam gerekiyor..dikkat edilecek şeyler de sigara içmemek ve içilen ortamlarda bulunmamak, en önemlisi de kilo almakmış..şimdi sigara içmiyorum, umarım daha da başlamam fakat ben kendimi bildim bileli zayıfımdır ve nasıl kilo alırım işte onu gerçekten bilmiyorum
bu arada benden 5 kere hortum çıkarıldı, hiç birinde anestezi yapmadılar ve ben de pek bişey hissetmedim..sizin doktorun eli ağırmış biraz sanırım..
 neyse epey başınızı ağrıttım..Allah hepinize şifalar versin..yine de çaresiz bir dert olmadığı için şükretmeliyiz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder