19 Aralık 2012 Çarşamba

Yaşyanyanlardan Dinleyin - 11-

mrh.Arkadaşlar Yazdıklarınızın hepsini okudum bu hastalığı yaşamış biri olarak.Ben yaklaşık 4 yıl önce tam 6 saat gecikerek(ne olduğunu bilmediğim bir şey çükü)sabah 6.00 da hasneye gittim önce, iki büklüm vaziyette. pratisyen filme baktı bir şey farkedemedi bir travma falan dedi sonra Uzm. Doktoru çağırdılar filme baktı ve sağ üst köşede spontan primer pnomotoraks teşhisi koydu ve istirahat verdi günde 3 serum ve ağrı kesicilerle takviye ilk gün felaketti ikinci gün %10-20 oranında iyileşme gözleni ve devam edildi tedaviye.tüp veya iğne girişi yapılmadı ama ilerlerse yapılacağını söyledi.Her gün daha iyiye giderek hastalıkta bir azalma oldu ve 4 gün sonra taburcu oldum.Akciğerin kendini yenilediğini söyledi ve tekrarlama riski sizlerinde belirttiği gibi %20 civarı dedi.bir yıl sonra korkulan oldu ve daha şiddetli bir şekilde tekrarladı(ilkide çok şiddetliydi ama yavaş yavaş başlamıştı bu seferki direkt oldu hafif terle beraber)sonra tekrar acil doktor bu seferde istirahat dedi ama yırtığın daha açık olduğunu belirterek. yani hazırlıklı ol herşeye. anladım ve yattım yine 4 gün yine düzeldi.tekrarlama olasılığı 2 kat arttı dedi.1 yıl sonra tekrar oldu.Doktorun elinde artık benim 3 yılki raporlarım mevcuttu bu değerlendirmesinde önce tüp takacağını sonra tekrarlarsa 1-2 hafta içinde, ameliyat olacağımı ama kararı benim vereceğimi söyledi ben korktum doğal olarak ve doktora tekrar bir izlemeye alsanız belki yine 4 günde istirahat ve beslenmeyle geçebilir dedim o da ok dedi ben yine 4 gün sonra taburcu oldum. ama benden yüksek resolasyonlu akciyer tomografisi istedi (bu önemli) bunu istemesindeki amaç ciğerimin yapısına (büllöz) bakmaktı araştırdığım kadarıyla parçalanan ciğer yapıları mevcutmuş yani her böyle hastalık meydana geldiğinde istirahat yatmak işi çözemez bazen içkide kullanan biri olduğum içinde bu önemliyidi.tomografiyi çektirdim sonuç şüphelenilen şey olmadı ciğer sapasağlam çıktı sigarada kullanmam ama dumanına maruz kalırız hepimiz bu kötü. eğer tersi sonuç çıksaydı asla alkol alamayacakmışım bu da çok önemli değil zaten. keşke hiç içmesem de böyle hastalık yaşamasam.”sadece yaşayan bilir”neyse
ben 4.yü de oldum bana da aynen hemen yarın seni ameliyat edicem dedi uzm.dr ben olmamakta ısrar ettim karar benim kararımdı bu bir hasta hakkı zaten ben 5 gün yattım %90 iyi olarak çıktım hastaneden.ve doğal hakkım olarak iyi bir prof.gitme karı aldım.gittim tüm herşeyi anlattım raporları da götürdüm eski uzm doktorun yaptığı (ameliyat kararına kadar) her şey doğru çıktı yani ilk etapta eğer akciğerde pnomotoraks hariç hiçbir hastalık yoksa ve kendiliğinden oluşan bir durum söz konusu ise en iyi karar izlemek max 2 hafta ben tüm seferlerde en fazla 5 gün yattım.Prof.Tüm hava kaçaklarımın sınırlarda olduğunu ve ameliyata gerek olmadığını aynı anda ameliyat olsa bile durumun %100 düzelmeyeceğini söyledi ve bu hastalığın 5 yıldan sonra yavaş yavaş kaybolma oranının %90 olduğunu (genelde zayıf hastalarda olduğunu ve kilo almanın problemi daha çabuk çözeceğini)beslenmeye çok önem vermemi gündüz uyumamamı ve asla sigara dumanına maruz kalmamamı söyledi.şu an son hastalık olalı 7 ay oldu bekliyorum.Durum bu ki ben ameliyat olmadım tüp bile taktırmadım anlatılanları araştırdım tüp takılsa da tekrar olur takılmasa da ameliyat biraz daha iyi sonuçlar verecektir tabi durum o noktaya gelince yani hiç bir şans kalmadığında bu denenmeli bence insanları boş yere kesip acı çektirmenin manası yok zaten. olacaksa olur.Ama belirtmeliyim ki tüm insanların fizyolojisi değişken yani bende bu sonuçlar oluşurken aynı değerde başka insanda farklı şeyler görülebilir.zaten bu hastalığa kesin çözüm bulunmuş değil iyileşme %98 e kadar oluyor.en mantıklısı o olana kadar bir şeyler yapıp hayatımızı bir an düzene sokup beslenmemize dikkat etmek olur bence arkadaşın dediği gibi.Unutmayın ki Doktorlar çoğu şeyi deneme yanılma yoluyla yapar sonuçlarda bunları gösteriyor ben çok ciddi hastalıklar geçirimş biri olarak sizlere belki gerekli belki bazılarına göre gereksiz bilgiler verdim.gerekenler bir fikir olarak değerlendirilmeli.yaşanmış şeyler.bende deneme yanılmalar yaptım (doktor kesin ameliyat dedi ben demedim ama bir fark var işte ben doltor değilim, doktorlarda söyler en iyi doktorunuz sizsiniz) sonuçlar böyle çıktı ben bu denemelerin insanlar üzerinde yapılmasına karşıyım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder